Članovi Student servisa mogu postati svi studenti ili druge osobe, u skladu sa Zakonom o obavljanju studentskih poslova (NN 96/2018 i NN 16/2020), a neovisno o mjestu studiranja i mjestu trajnog prebivališta, nakon čega su im ponuđeni privremeni i povremeni poslovi na kojima mogu steći potrebno radno iskustvo, ostvariti dodatne prihode te postići što bolju konkurentnost za sve zahtjevnije tržište rada.
Na temelju članka 9. stavka 4. Zakona o obavljanju studentskih poslova („Narodne novine“ broj 96/18) ravnatelj Studentskog centra u Varaždinu donosi
OPĆE UVJETE POSLOVANJA
UVODNE ODREDBE
Studentski centar u Varaždinu je ustanova koja sukladno odredbi članka 18. Zakona o obavljanju studentskih poslova (dalje u tekstu: Zakon) obavlja djelatnost posredovanja pri obavljanju studentskih poslova.
U sastavu Studentskog centra u Varaždinu djeluju Student servis u Varaždinu te podružnice: Čakovec, Koprivnica, Križevci i Bjelovar, koji obavljaju djelatnost posredovanja pri obavljanju studentskih poslova.
PREDMET OPĆIH UVJETA POSLOVANJA
Članak 1.
(1) Ovim Općim uvjetima poslovanja (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju se odnosi te određena prava i obveze pri posredovanju između Studentskog centra u Varaždinu (daljnjem tekstu: posrednik) kao pružatelja usluge posredovanja pri obavljanju studentskih poslova sukladno važećim propisima u Republici Hrvatskoj te izvođača i naručitelja posla.
(2) Izvođač je student ili druga osoba koja sukladno odredbama Zakona ostvaruje pravo na obavljanje studentskog posla.
(3) Naručitelj posla je fizička osoba koja je registrirana za obavljanje djelatnosti ili pravna osoba koja je s izvođačem sklopila ugovor o obavljanju studentskoga posla i za koju izvođač obavlja taj posao.
USLUGE POSREDNIKA
Članak 2.
(1) Posrednik obavlja djelatnost posredovanja u skladu s pozitivnim zakonskim odredbama što uključuje:
(2) Posrednik prikuplja osobne podatke izvođača u svrhu posredovanja pri obavljanju studentskog posla te ih obrađuje i čuva u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka i pozitivnim propisima Republike Hrvatske.
OBVEZE NARUČITELJA
Članak 3.
Naručitelj posla je dužan poduzimati sljedeće radnje:
OBVEZE IZVOĐAČA
Članak 4.
(1) Izvođač je dužan prilikom učlanjenja u Student servis predočiti dokaze o svom statusu i druge dokumente potrebe za učlanjenje objavljene na mrežnim stranicama posrednika.
(2) Izvođač prilikom učlanjenja u student servis potpisuje da je upoznat da se njegovi osobni podaci prikupljaju u svrhu obavljanja studentskog posla sukladno odredbama Zakona.
(3) Izvođač je dužan:
UGOVOR O OBAVLJANJU STUDENTSKOG POSLA
Članak 5.
(1) Ugovor o obavljanju studentskoga posla (u daljnjem tekstu: Ugovor) izvođač je dužan preuzeti od posrednika prije obavljanja studentskoga posla. U slučaju da postoji potreba za izdavanjem ugovora tijekom blagdana ili vikendom kada posrednik ne radi, izvođač je dužan preuzeti s mrežne stranice ugovor u digitalnom obliku te isti potpisati i predati naručitelju na potpis i ovjeru.
(2) Ugovor se zaključuje za svaki kalendarski mjesec i uvjet je za početak obavljanja studentskoga posla. Iznimno, Ugovor se može zaključiti i za razdoblje dulje od mjesec dana, a najduže do 45 dana, uz navođenje razloga za njegovo trajanje dulje od mjesec dana.
(3) Izvođač i naručitelj posla nakon obavljenoga posla na prethodno potpisanome ugovoru potpisuju izjavu kojom potvrđuju konačan broj sati ili dana obavljanja posla. Izjava se nalazi na ugovoru.
(4) Izvođač može tijekom godine preuzeti neograničeni broj ugovora o obavljanju studentskog posla, pod uvjetom da su prethodni ugovori realizirani.
(5) U slučaju kad Izvođač nakon što je preuzeo Ugovor ne počne obavljati posao, iz bilo kojih razloga (bilo da je posao otkazan, bolest izvođača i dr.) dužan je Ugovor vratiti posredniku, i to odmah po saznanju da posao neće biti obavljen.
(6) Posrednik će obustaviti daljnje izdavanje Ugovora izvođaču koji ima više Ugovora koji nisu realizirani ili je zlouporabio Ugovor.
NAKNADA ZA OBAVLJENI STUDENTSKI POSAO
Članak 6.
(1) Minimalnu neto naknadu za obavljeni studentski posao po satu rada donosi ministar za svaku kalendarsku godinu te se niti jedan posao ne može ugovoriti po nižoj cijeni sata rada od propisane minimalne neto naknade.
(2) Za obavljanje studentskih poslova, u svim slučajevima kada je mjerljivo potrebno je koristit mjernu jedinicu sata rada ili količine posla (npr. popunjavanje anketnih upitnika po komadu, nošenje letaka po komadu i sl.). Izuzetak je ugovaranje cijene posla za izvršenje cijelog posla u paušalnom iznosu (npr. ugovaranje izrade programskih rješenja (softvera) i sl.).
(3) Posrednik utvrđuje okvirni cjenik neto sata rada za pojedine poslove, s obzirom na narav posla i kretanja cijena rada na tržištu, a koji je objavljen na mrežnoj stranici posrednika.
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 7.
Ovi Opći uvjeti će se objaviti na mrežnim stranicama posrednika i na oglasnim pločama posrednika, sukladno važećim propisima u Republici Hrvatskoj.
VAŽENJE OPĆIH UVJETA POSLOVANJA
Članak 8.
Opći uvjeti poslovanja stupaju na snagu danom donošenja, a vrijede do opoziva ili do donošenja novih.
U primjeni od 7. siječnja 2019. godine
Ravnatelj
Nenad Milijaš, mag.inf.
Zakon o obavljanju studentskih poslova
Zakon o izmjeni zakona o obavljanju studentskih poslova
Postupak u slučaju ozljede na radu
Pravilnik o obliku i sadržaju ugovora o obavljanju studentskih poslova
Mišljenje Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta o izuzeću obveze izdavanja e-računa
Odluka o iznosu minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2021. godinu
Odluka o iznosu minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2022. godinu
Odluka o iznosu minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2023. godinu
ZARADE ČLANOVA SERVISA
Član Student servisa tijekom godine može podizati neograničeni broj ugovora, ako ranije podignute ugovore redovito vraća. Svaki podignuti ugovor ima svoj jedinstveni broj i ukoliko posao nije odrađen u naznačenom periodu obvezno se vraća posredniku na storniranje.
Pri utvrđivanju oporezive studentske zarade uzimaju se u obzir neto isplate studenta, isplaćene na žiro račun studenta u razdoblju 01.01.- 31.12. i to ostvarene (isplaćene) na području cijele Republike Hrvatske.
Ako je član Student servisa u Varaždinu ostvario primitke preko drugih studentskih servisa ili učeničkih udruga u RH obavezan je Studentskom centru u Varaždinu dostaviti vjerodostojne isprave (preslike) o ostvarenim primicima po toj osnovi kod drugih isplatitelja odnosno pisanu izjavu o ostvarenim primicima u poreznom razdoblju po toj osnovi, do trenutka isplate primitka u Student servisu Varaždin (Pravilnik o porezu na dohodak, čl.52.st.6).
ISPLATE ZARADA ČLANOVA SERVISA
Poslovni partneri koji plaćaju obveze prema Studentskom centru iz inozemstva trošak isplatne banke trebaju podmiriti iz vlastitih sredstava. Prilikom popunjavanja deviznog naloga uplatitelji trebaju na poziciji „Troškovi banaka“ odabrati opciju „OUR-na teret platitelja“. Ako uplatitelj izvrši uplatu tako da troškove banke snosi Studentski centar Varaždin, Studentski centar će takvu uplatu prefakturirati uplatitelju uz trošak PDV-a od 25%.
Student servis isplaćuje zarade svojih članova na žiro i tekuće račune koje imaju otvorene u poslovnim bankama s kojima Studentski centar ima ugovor.
POPIS BANAKA s kojima Studentski centar u Varaždinu trenutno posluje:
NAPOMENA: Studentski centar ne može utjecati na poslovne odluke banaka. Donošenjem dokumenta jedne od navedenih banaka smatrat će se da je student upoznat s uvjetima banke i da ih prihvaća. Za sve eventualne nejasnoće, upite i reklamacije studenti se trebaju obratiti u poslovnicu banke u kojoj su otvorili račun.
Isplate studenata se rade jednom dnevno, od ponedjeljka do petka.