ODLUKA O FAKTURIRANJU UGOVORA O OBAVLJANJU STUDENTSKOG POSLA
Ugovori o obavljanju studentskog posla izdani u 2024. godini temeljem kojih je posao odrađen do 31.12.2024. godine obračunati će se i izdati računi zaključno s datumom računa 31.12.2024. godine, ako su ugovori dostavljeni u Studentski centar do srijede 15. siječnja 2025. godine (uključivo i 15. siječanj). Na ovoj poveznici možete pogledati Odluku
Temeljem čl. 13. st. 2. Zakona o obavljanju studentskih poslova (NN 96/18 i 16/20) Naručitelji posla su dužni isplatiti naknade za obavljeni posao studenata najkasnije 15 dana od završetka posla. Molimo da se studentski ugovori na vrijeme dostave u Student servis kako bi se mogli obračunati u skladu sa zakonskim odredbama.
ISPLATE NA REVOLUT UAB RAČUNE ČLANOVA STUDENT SERVISA SCV
Od 28.11.2023. studenti zaradu ostvarenu preko ugovora student servisa SCV mogu primiti na svoj Revolut UAB račun. Potrebno je samo obavijestiti student servise SCV (Varaždin, Bjelovar, Čakovec, Koprivnica, Križevci) o novom načinu isplate i podacima Revolut UAB računa.
STUDENTSKE ZARADE – LIMITI OD 1.1.2025.
Studenti koji ostvare primitke do 3.600 € godišnje smatraju se uzdržavanim članovima svojim roditeljima/uzdržavateljima sukladno članku 17. st. 1. Zakona o porezu na dohodak (Narodne Novine br. 115/16…152/24).
Studenti su obveznici plaćanja poreza na dohodak na primitke iznad 10.800 €.
Iznos se sastoji od neoporezivog primitka od 3.600 € i godišnjeg osnovnog osobnog odbitka koji iznosi 7.200 € (čl. 14. st 1. Zakona o porezu na dohodak – osnovni osobni odbitak 600 € x 12 mjeseci.)
STUDENTSKE ZARADE – USPOREDBA IZNOSA 2025. i 2024. GODINA
Prema Zakonu o Porezu na dohodak za studente su važni sljedeći iznosi:
1. Godišnji primitak od 3.600,00 € (za 2025. godinu) / 3.360,00 € (za 2024. godinu)
2. Godišnji primitak od 10.800,00 € (za 2025. godinu) / 10.080,00 € (za 2024. godinu)
Ako student tijekom 2025. godine ostvari primitak veći od 3.600,00 €, on se više ne može smatrati uzdržavanim članom. Ako student tijekom 2025. godine ostvari primitak veći od 10.800,00 € plaća porez po stopi ovisno o mjestu prebivališta.
Molimo da se za pojedinačno tumačenje osobnog slučaja javite u Poreznu upravu kako biste dobili odgovor na moguća pitanja.
MINIMALNA NETO NAKNADA za obavljanje studentskih poslova
Odluku o minimalnoj neto naknadi za obavljanje studentskih poslova donosi ministar znanosti, obrazovanja i mladih RH. Minimalna neto naknada za 2020. godinu je iznosila 25,39 HRK (3,37 EUR), za 2021. godinu 26,56 HRK (3,53 EUR), za 2022. godinu 29,30 HRK (3,89 EUR), za 2023. godinu 4,38 EUR (33,00 HRK), za 2024. godinu 5,25 EUR, a za 2025. godinu iznosi 6,06 EUR.
OBAVIJEST STUDENTIMA I POSLODAVCIMA – STORNIRANJE RAČUNA
Odmah nakon obavljenog posla potrebno je dostaviti Student servisu ovjereni Ugovor, s utvrđenim i potpisanim obračunom. Svojim potpisom poslodavac i student potvrđuju točnost podataka na Ugovoru (konačni broj sati, naknade putnih troškova, toplih obroka i dr. naknade) temeljem kojih se izdaje račun. Plaćanjem računa smatra se da je poslodavac dodatno potvrdio točnost svih podataka na Ugovoru te se vrši isplata studenta i svih doprinosa i poreza.
Nakon isplate studenta i svih doprinosa i poreza ne može se stornirati račun.
Ako je greška na računu zbog pogrešno ispunjenog Ugovora isti se može stornirati samo u slučaju kada nije isplaćen studentu te poslodavac i student potpišu ispravljen Ugovor (suglasne moraju biti obje ugovorne strane).
WEB SERVIS za članove Student servisa
Za prijavu u Web servis potrebno je koristiti svoj osobni AAI korisnički račun kojeg imaju svi učenici srednjih škola i studenti (npr. koristite ga pri prijavi u e-Dnevnik, pri prijavi na maturu itd.).
Kada se kao član Student servisa SC u Varaždinu prijavite u Web servis možete:
Za sva pitanja i poteškoće pišite na varazdin@student-servis.hr.
Provjera prava na ispunjavanje potrebnih preduvjeta za izdavanje Ugovora o obavljanju studentskog posla
Želite li znati imate li prava na rad posredstvom studentskih servisa isto možete provjeriti na stranicama Sveučilišnog računskog centra, dovoljno je da kliknete na: https://issp.srce.hr/ i prijavite se sa AAI@EduHr elektroničkim identitetom te provjerite imate li pravo na obavljanje studentskih poslova i ispunjavate li preduvjete za izdavanje Ugovora o obavljanju studentskog posla.
Podatke o statusu svakog studenta u ISSP dostavlja visoko učilište studenta te ako smatrate da su pojedini podaci netočni trebate se obratiti svom visokom učilištu.
Student servis Studentskog centra u Varaždinu koristi istu bazu podataka.
Slika 1. Primjer kada student nema pravo na rad
Slika 2. Primjer kada student ima pravo na rad
Članak 10.
(1) Student može sklopiti ugovor za obavljanje studentskoga posla (u daljnjem tekstu: ugovor) za vrijeme studiranja od dana upisa na visoko učilište.
(2) Pravo na sklapanje ugovora ne može biti duže od dvostrukog vremena trajanja studija na prvoj i drugoj razini.
(3) Posrednik može posredovati za studenta upisanog u tekuću akademsku godinu koji je u prethodnoj akademskoj godini ostvario najmanje 1 ECTS bod.
(4) Uvjet iz stavka 3. ovoga članka ne primjenjuje se na studenta koji upisuje prvu godinu studija i studenta koji je u prethodnoj akademskoj godini imao opravdan prekid studija.
(5) Posrednik ne može posredovati za studenta koji je dva puta promijenio studijski program i treći puta upisuje prvu godinu iste razine.